فرق بین چوب های طبیعی و صنعتی

در این ماه های اکتبر و نوامبر، ما از طریق پست هایی در وبلاگ خود به انواع چوب های مورد استفاده در ساخت و ساز تاکید زیادی می کنیم. در پست این هفته قصد داریم انواع چوب های طبیعی و صنعتی موجود را بررسی کنیم تا حداقل اطلاعاتی از انواع محصولاتی که می توانید پیدا کنید داشته باشید. اگرچه در میان انواع چوب طبیعی ما فقط می توانیم دو دسته را متمایز کنیم، بخش چوب صنعتی تا حدودی پیچیده تر است.

تعریف خودش قبلاً به ما می گوید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم: چوبی است که مستقیماً از درخت و بدون دستکاری در آن می آید. در چوب های جامد، بسته به گونه درختی که از آن می آید، می توانیم دو نوع را متمایز کنیم: چوب های نرم و چوب های سخت.

چوب های نرم
چوب کاج

آن‌ها چوب‌هایی هستند که بیشتر از گونه‌های درختی موجود در خانواده مخروطی‌ها مانند کاج، صنوبر یا سرو به دست می‌آیند. اینها چوب گردو چوبهای روشن، رنگ روشن و برش و دست زدن آسان هستند. به لطف فراوانی زیاد در سرتاسر سیاره و رشد سریع آن، چوبی است که قیمت بسیار ارزان تری را در مقایسه با انواع دیگر ارائه می دهد.

چوب های سخت
چوب گردو

آن‌ها چوب‌هایی هستند که از گونه‌های برگ‌ریز و بسیار آهسته‌رشد استخراج می‌شوند و در هنگام کار رنگ‌های تیره‌تر و سختی بیشتری دارند. چند نمونه از چوب های این دسته عبارتند از بلوط، راش، گردو و شاه بلوط. در میان چوب‌های سخت، می‌توانیم چوب‌های استوایی را نیز بگنجانیم که به دلیل سختی زیاد و مقاومت در برابر ضربه و خراش بسیار قدردانی می‌شوند. دو چوب معروف استوایی عبارتند از آیپ و ساج.

چوب های صنعتی
چوب های صنعتی محصولاتی هستند که از خرد کردن یا فرآوری چوب به نحوی ساخته می شوند. در برخی موارد، محصول با افزودنی های خاص یا به روشی خاص ساخته می شود تا خواص متفاوتی به آن بدهد. بیایید ببینیم چه نوع چوب های صنعتی رایج ترین هستند.

تخته سه لا
تخته سه لا

تخته سه لا چیزی نیست جز اتصال چند لایه چوب طبیعی با استفاده از چسب. معمولاً هر لایه در سراسر دانه چوب به هم متصل می شود تا مقاومت کمی بیشتر شود.

تیرهای چوبی چند لایه
تیرهای چوبی چند لایه

این یک نوع چوب روسی ارزان قیمت بسیار مقاوم است که در آن محاسبه زحمات هنگام تحمل وزنه ها بسیار آسان است. تیرهای چوبی چند لایه به گونه ای ساخته می شوند که انگار یک پازل هستند.

نئوپان
نئوپان

این صفحات چوبی هستند که از ذرات چوب آسیاب شده ساخته شده اند. برای پنهان کردن نئوپان و در عین حال محافظت از آن در برابر رطوبت، معمولاً با یک لایه تخته سه لا پوشانده می شود.

بهترین چوب برای زغال

ام دی اف
چوب ام دی اف

تخته خرده چوب با چگالی متوسط ​​از الیاف چوبی بسیار ریز ساخته شده است که در یک تخته فشرده شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.