روغن زیتون موجب از بین رفتن حس بویایی در کودکان می شود

روغن زیتون هزاران سال است که جزء اصلی فرهنگ های مدیترانه ای بوده است و قدمت آن به یونانیان و رومیان باستان می رسد و تا به امروز محبوب ترین روغن پخت و پز در منطقه باقی مانده است.

در واقع، کارشناسان تغذیه معتقدند که حوزه مدیترانه محل زندگی طولانی‌ترین جمعیت‌ها است، دقیقاً به این دلیل که رژیم غذایی معمولی روزانه آنها سرشار از چربی‌های سالم از روغن زیتون، آجیل و ماهی‌های چرب است.

در مقایسه با سایر روغن‌های پخت و پز، روغن زیتون دارای پتانسیل منحصربه‌فردی است که به دلیل ترکیبات پلی فنول قوی موجود در روغن زیتون فوق بکر و درصد بالایی از اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) موجود در تمام گریدها، به بیماری‌های مزمن و دژنراتیو آسیب برساند.

در نتیجه، مصرف روغن زیتون با همه چیز از بهبود سطح کلسترول گرفته تا خلق و خوی بهتر و استخوان های قوی تر همراه بوده است.

روغن

روغن زیتون فوق بکر منبع فراوانی از پلی فنول ها، ترکیبات زیست فعال طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی است که در غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات و زیتون یافت می شود.

پلی فنول ها تا حدی برای سلامتی مفید هستند، زیرا با استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند نوعی استرس در بدن که به لیپیدها، پروتئین ها و DNA آسیب می رساند به گونه ای که به بیماری قلبی، سرطان، دیابت و زوال عقل کمک می کند.

دو پلی فنل فراوان موجود در روغن زیتون هیدروکسی تیروزول و اولئوکانتال هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطان، محافظت کننده عصبی و ضد میکروبی هستند.

روغن زیتون به دلایل (بسیاری) خوب برای سلامت قلب در نظر گرفته می شود در مطالعه مکرر افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل 4+ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر در روز مصرف می‌کردند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از قلبی بودند.

این بیماری حدود 30 درصد کمتر از افرادی بود که رژیم غذایی کم چرب داشتند EVOO همچنین با بهبود سطح کلسترول و کاهش فشار خون مرتبط است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.