۱۰۰گرم روغن اسانس گل سرخ مهریه عجیب دختر جنوبی همه را متعجب کرد

روغن اسانس گل سرخ به افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس و قدرت ذهنی کمک می کند و در عین حال به طور موثر با اضطراب مبارزه می کند.

این اثرات ضد اضطراب روغن گل سرخ توسط یک مطالعه در سال 2004 که در Pharmacology Biochemistry and Behavior منتشر شده است تأیید شده است.

مطالعه‌ای که در سال 2009 در دانشگاه Srinakharinwirot تایلند انجام شد، نشان می‌دهد که روغن گل سرخ اثر آرام‌بخشی بر افراد مبتلا به استرس و افسردگی دارد.

در این مطالعه روغن گل سرخ به صورت موضعی بر روی افراد مورد استفاده قرار گرفت و به آنها ماسک های تنفسی داده شد تا تأثیر روغن گل سرخ مستقل از هر گونه تحریک بویایی تجزیه و تحلیل شود.

نتایج بهبود قابل توجهی را در میزان تنفس، اشباع اکسیژن خون و فشار خون سیستولیک نشان داد در واقع آزمودنی ها نیز تایید کردند که احساس آرامش و آرامش بیشتری داشتند.

روغن

تحقیقات دو دانشگاه ایرانی نیز نشان می دهد که روغن گل سرخ می تواند به کاهش سطح اضطراب در هنگام زایمان کمک کند.

اسانس گل سرخ می تواند به کنترل بافت پوست و بسیاری از بیماری های پوستی مرتبط با تمایز کراتینوسیت کمک کند.

کراتینوسیت ها محافظانی هستند که پوست شما را از گرما، اشعه ماوراء بنفش از دست دادن آب، باکتری های بیماری زا و انگل ها محافظت می کنند.

بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک زمانی اتفاق می‌افتند که یک تمایز توزیع در کراتینوسیت‌ها وجود دارد.

اسانس گل سرخ می تواند برای کسانی که به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند بسیار جالب باشد. این کار باعث می شود جای زخم و بعد از جای جوش، آکنه و آبله روی پوست به سرعت محو شود.

این شامل محو شدن ترک‌های پوستی، زخم‌های جراحی و ترک‌های چربی مرتبط با بارداری و زایمان است بیشتر این امر به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی اسانس گل سرخ است که فرآیندهای بهبودی پوست را تحریک می کند.

اسانس گل سرخ ممکن است با تسکین التهاب، بیمار مبتلا به تب بالا را آرام کند همچنین می تواند در سایر موارد التهاب ناشی از عفونت میکروبی و مصرف مواد سمی مفید باشد زیرا دارای خواص ضد درد است.

در طب قدیم ایرانی از روغن گل سرخ برای درمان زخم ها استفاده می کرد زیرا خاصیت ضد عفونی دارد شما می توانید روغن را با رقیق کردن آن با روغن حامل به صورت موضعی استفاده کنید اما حتما قبل از امتحان با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.