گوجه محلی ایلام که موجب قتل عروس توسط مادرشوهر شد

گوجه محلی ایلام از نظر گیاه شناسی به عنوان میوه تعریف می شود زیرا از یک گل تشکیل شده و حاوی دانه است با این حال، آنها اغلب مانند سبزیجات در پخت و پز استفاده می شوند در واقع، دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1893 حکم داد که گوجه فرنگی باید بر اساس کاربردهای آشپزی آن به عنوان سبزیجات طبقه بندی شود.

غیرمعمول نیست که شیوه های آشپزی خطوط تعاریف علمی را در مورد اینکه چه میوه یا سبزی تشکیل می دهد، محو کند بسیاری از گیاهانی که سبزی محسوب می شوند در واقع میوه هستند.

برای همه مقاصد، گوجه فرنگی هر دو هستند اگر با یک کشاورز یا باغبان صحبت می کنید، آنها میوه هستند اگر با یک سرآشپز صحبت می کنید، آنها یک سبزی هستند.

صرف نظر از این، آنها یک افزودنی خوشمزه و مغذی برای هر رژیم غذایی هستند آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی محبوب است که طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی را فراهم می کند.

گوجه

به ویژه سرشار از لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان قوی با فواید سلامتی چشمگیر با این حال، برخی بر این باورند که آب گوجه فرنگی ممکن است به اندازه گوجه فرنگی کامل به دلیل محتوای سدیم بالای موجود در مارک های خاص سالم نباشد.

این مقاله فواید بالقوه و مضرات آب گوجه فرنگی را برای سلامتی مورد بحث قرار می دهد آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی محبوب است که از آب گوجه فرنگی تازه تهیه می شود.

اگرچه می توانید آب گوجه فرنگی خالص بخرید اما بسیاری از محصولات محبوب مانند V8  آن را با آب سبزیجات دیگر مانند کرفس، هویج و چغندر ترکیب می کنند.

همانطور که می بینید، آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است.

به عنوان مثال، نوشیدن تنها 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را پوشش می دهد و 22٪ از نیاز شما به ویتامین A را به شکل آلفا و بتا کاروتنوئید برآورده می کند.

کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شوند این ویتامین برای بینایی سالم و حفظ بافت ضروری است.

این کاروتنوئیدها نه تنها به ویتامین A تبدیل می شوند، بلکه به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند و از سلول های شما در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.