دختر جوانی که با سیم و کابل رسانا خودش را حلق آویز کرد

سیم و کابل رسانا در سیستم های الکتریکی و الکترونیکی، هادی یا گروهی از هادی ها برای انتقال قدرت الکتریکی یا سیگنال های مخابراتی از یک مکان به مکان دیگر.

کابل‌های ارتباطی الکتریکی پیام‌های صوتی، داده‌های رایانه‌ای و تصاویر بصری را از طریق سیگنال‌های الکتریکی به تلفن‌ها، رادیوهای سیمی، رایانه‌ها، چاپگرهای تلفنی، دستگاه‌های فاکس و تلویزیون منتقل می‌کنند.

هیچ تمایز واضحی بین سیم برق و کابل برق وجود ندارد. معمولا اولی به یک هادی فلزی منفرد و جامد، با یا بدون عایق اشاره دارد، در حالی که دومی به یک هادی رشته ای یا مجموعه ای از هادی های عایق اشاره دارد.

با کابل های فیبر نوری که از فیبرهای انعطاف پذیر شیشه ای و پلاستیکی ساخته شده اند، سیگنال های الکتریکی به پالس های نور برای انتقال داده های صوتی، تصویری و کامپیوتری تبدیل می شوند.

رایج ترین نوع کابل برق کابلی است که در بالای سر بین تیرها یا برج های فولادی معلق است این کابل های هوایی از تعدادی سیم معمولاً از مس یا آلومینیوم تشکیل شده است که در لایه های متحدالمرکز به هم تابیده شده اند.

 کابل

مس یا آلومینیوم برای هدایت الکتریکی بالا انتخاب می شود، در حالی که رشته به کابل انعطاف پذیری می دهد.

از آنجایی که کابل های هوایی اغلب در معرض تنش های شدید محیطی قرار می گیرند، گاهی اوقات از آلیاژهای مس یا آلومینیوم برای افزایش استحکام مکانیکی کابل استفاده می شود، هرچند که به رسانایی الکتریکی آن آسیب می رساند.

طراحی رایج تر این است که در مجموعه کابل رشته ای تعدادی سیم فولادی با استحکام بالا و غیر خورنده گنجانده شود.

بسیاری از کابل های هوایی، به ویژه آنهایی که در ولتاژ بالا کار می کنند، برهنه (عایق نشده) هستند.

کابل هایی که با ولتاژ پایین تر کار می کنند اغلب دارای پوشش هایی از بافته پنبه ای اشباع شده با آسفالت، پلی اتیلن یا سایر مواد دی الکتریک (غیر رسانا) هستند این پوشش ها در برابر اتصال کوتاه و شوک الکتریکی اتفاقی محافظت می کنند.

نوع دیگری از کابل برق در کانال های زیرزمینی نصب می شود و در شهرهایی که کمبود فضا یا ملاحظات ایمنی مانع از استفاده از خطوط هوایی می شود، به طور گسترده استفاده می شود.

برخلاف کابل هوایی، کابل مدفون همواره از مس یا آلومینیوم خالص تجاری استفاده می‌کند استحکام مکانیکی مشکلی در زیر زمین نیست و هادی رشته‌ای اغلب برای به حداکثر رساندن فشردگی و رسانایی الکتریکی آن نورد می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.