خرمای دشتستان بوشهر که می تواند پادزهر هر سمی باشد

درختان خرمای دشتستان بوشهر در 5000 سال گذشته در بدترین شرایط آب و هوایی به مردم به عنوان منبع انرژی، امنیت غذایی و میوه های سالم غذا می دهند.

در زیر به برخی از فواید میوه خرما برای سلامتی اشاره شده است گوشت نرم و به راحتی هضم و کربوهیدرات های ساده مانند فروکتوز و دکستروز خرمای تازه را تشکیل می دهند.

در صورت مصرف، آنها به سرعت انرژی را دوباره پر می کنند و بدن را تقویت می کنند تانن ها، نوعی آنتی اکسیدان پلی فنولیک فلاونوئیدی تقویت کننده سلامت، دارای اثرات ضد عفونی، ضد التهابی و ضد خونریزی (جلوگیری از خونریزی آسان) هستند.

فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی مانند بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین می توانند از سلول ها و سایر ساختارهای بیولوژیکی در برابر اثرات مضر رادیکال های بدون اکسیژن محافظت کنند.

خرما

در نتیجه، گزارش شده است که مصرف خرما در برابر بدخیمی های روده بزرگ، پروستات، سینه، آندومتر، ریه و پانکراس محافظت می کند.

Zea-xanthin در برابر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، که در بین افراد مسن شایع است، محافظت می کند پتاسیم جزء ضروری مایعات سلولی و بدن است که به تنظیم ریتم قلب و فشار خون کمک می کند و از این رو در برابر سکته و بیماری عروق کرونر قلب محافظت می کند.

خرما دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی و همچنین به دلیل دارا بودن فنول بالا، توانایی پیشگیری از التهاب مزمن و سایر اختلالات را دارد.

خرما به دلیل دارا بودن فیبر و فنول بالا می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک کند.

فنولیک های تولید شده از خرما به دلیل خاصیت تعدیل کننده ایمنی ضد آلرژیک می توانند پاسخ ایمنی بیش از حد حساس را کاهش دهند.

واکنش‌های ضد التهابی توسط تنظیم مسیرهای پیش‌التهابی ایجاد می‌شوند که یکی از ویژگی‌های تعدیل‌کننده ایمنی فنولیک‌ها است.

خرما می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در رژیم غذایی انسان باشد و به دلیل محتوای منحصر به فرد خود می تواند نقش مهمی در سلامت و تغذیه انسان ایفا کند.

خرما شامل انواع مواد کاربردی و زیست فعال مانند کاروتنوئیدها، آنتوسیانین ها، فنولیک ها، آنتی اکسیدان ها و فیبرهای غذایی است که همگی دارای ویژگی های ضد تومور، ضد زخم، ضد میکروبی و تعدیل کننده ایمنی هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.