حنا هندی مشکی برای مو که در صنعت رنگ مو به کار گرفته شد

هنر حنا هندی مشکی برای مو در چند دهه اخیر به طور فزاینده ای در فرهنگ غربی رایج شده است در درجه اول به عنوان رنگ موی طبیعی یا یک شکل زینتی مد روز از هنر دست و پا استفاده می شود.

این یکی از شناخته شده ترین گیاه شناسی روی زمین است، با این حال به دلیل خواص درمانی بسیاری که دارد، احتمالاً کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

حنا یا مهندی گیاهی همیشه سبز است حنا که یکی از اعضای خانواده است، در اصل از مصر می آید، کشوری که هنوز هم یکی از تامین کنندگان اصلی این گیاه است گیاه حنا معمولاً در آب و هوای خشک‌تر هند، شمال آفریقا و خاورمیانه رشد می‌کند.

رنگ قهوه ای مایل به قرمز از خرد کردن برگ های خشک و سپس مخلوط کردن پودر ریز با سایر مواد طبیعی و اسیدی مانند روغن اکالیپتوس، آب لیمو یا چای سیاه به دست می آید.

حنا

نکته مفید: حنای سیاه رنگ می تواند خطرناک باشد و نباید از آن استفاده کرد رنگ تیره نشان می دهد که گیاه حنا با ترکیبات شیمیایی مخلوط شده تا آن رنگ را به آن بدهد.

همچنین، رنگ موهایی که ادعا می‌کنند بر پایه حنا هستند، گاهی حاوی مواد شیمیایی دیگری هستند که می‌توانند برای افرادی که پوست حساسی دارند مضر باشند یا باعث واکنش‌های آلرژیک شوند، بنابراین برچسب‌های خود را با دقت بخوانید!

بیشتر مردم حنا را با هند مرتبط می‌دانند زیرا همچنان بخشی جدایی‌ناپذیر از سنت عروسی هندی است که عروس دست‌ها، بازوها و پاهایش را با طرح‌های پیچیده پوشانده است.

اگرچه تاریخچه و کاربرد آن در سراسر خاورمیانه است قدیمی ترین استفاده گزارش شده از آن به 1200 سال قبل از میلاد برمی گردد، جایی که در مصر برای رنگ کردن مو و ناخن فراعنه و همچنین در طی فرآیند مومیایی کردن مورد استفاده قرار گرفت.

حتی گفته می شد که کلئوپاترا خود از حنا برای آراستن بدنش استفاده می کرد.

شاید بهترین کیفیت حنا، اثر خنک کنندگی طبیعی آن است که احساس سوزن سوزن شدن لذت بخشی را به پوست می دهد مشابه جویدن آدامس نعناع و نوشیدن آب سرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.