با خوردن چای احمد بدون عطر چشم های تیزی داشته باشید

جالب توجه است مطالعات نشان داده اند که نوشیدن چای احمد بدون عطر ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی نیز کمک کند.

سکته مغزی زمانی رخ می دهد که یک رگ خونی در مغز مسدود شود یا پاره شود این دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.

خوشبختانه 80 درصد سکته های مغزی قابل پیشگیری هستند به عنوان مثال، مدیریت رژیم غذایی، فعالیت بدنی، فشار خون و سیگار نکشیدن می تواند به کاهش خطر سکته کمک کند.

یک مطالعه آینده‌نگر روی 365682 نفر به بررسی ارتباط بین نوشیدن چای یا قهوه و خطر سکته مغزی، زوال عقل و زوال عقل پس از سکته مغزی پرداخت.

پس از پیگیری شرکت‌کنندگان برای بیش از 11 سال، این مطالعه نشان داد که کسانی که حداقل دو فنجان چای می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشیدند، 16 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی ایسکمیک بودند.

چای

مطالعه دیگری از پیش بینی های ژنتیکی مرتبط با مصرف چای برای تعیین ارتباط بین نوشیدن چای و خطر سکته استفاده کرد.

این مطالعه نشان داد که اگر از نظر ژنتیکی مستعد نوشیدن بیشتر چای در روز هستید، خطر سکته مغزی نیز کاهش می یابد .

افزایش سطح قند خون ممکن است خطر ابتلا به عوارض سلامتی مانند دیابت نوع 2، چاقی، بیماری های قلبی عروقی، نارسایی کلیه و افسردگی را افزایش دهد.

نشان داده شده است که مصرف مقادیر زیاد قند، به ویژه از نوشیدنی های شیرین، باعث افزایش قند خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

وقتی شکر مصرف می کنید، لوزالمعده هورمونی به نام انسولین ترشح می کند انسولین به قند اجازه می دهد تا وارد سلول ها از جمله سلول های ماهیچه ای و کبدی شود تا به عنوان انرژی یا گلیکوژن ذخیره شود.

هنگامی که بدن نیاز به استفاده از انرژی دارد، هورمون دیگری به نام گلوکاگون ترشح می شود تا به بدن کمک کند تا گلیکوژن را تجزیه کند تا انرژی آزاد شود.

اگر بیشتر از مقداری که بدنتان فضای ذخیره‌سازی گلیکوژن دارد، شکر مصرف کنید، قند اضافی به صورت چربی ذخیره می‌شود.

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش قند خون بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده کمک کند که به آن گلوکز پس از غذا نیز می گویند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.