بادام کاغذی شور که موجب نجات جان کودک کار شد

بادام کاغذی شور یک آجیل فوق العاده مغذی است. آنها فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری دارند و به طور قابل توجهی چربی های سالم امگا 3 بیشتری نسبت به سایر آجیل های معمولی دارند.

رژیم های معمولی غربی سرشار از غذاهای فرآوری شده، قند و غلات تصفیه شده  با کاهش عملکرد اسپرم مرتبط هستند.

خوردن بادام ممکن است به حمایت از سلامت اسپرم و باروری مردان کمک کند.

هنگامی که 117 مرد جوان سالم روزانه 2.5 اونس (75 گرم) بادامرا به مدت سه ماه در رژیم غذایی سبک غربی خود قرار دادند، در مقایسه با مردانی که آجیل نمی‌خوردند، شکل اسپرم، سرزندگی و تحرک بهتری داشتند.

تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که خوردن بادام ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو در غشای اسپرم به محافظت از اسپرم کمک کند.

مطالعات بیشتری برای تایید این فواید مورد نیاز است، اما اگر مردی هستید که نگران باروری هستید، خوردن بادام یک چیز ساده است.

افزایش سطح کلسترول و تری گلیسیرید LDL “بد” مدتهاست که با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

ثابت شده است که خوردن منظم بادام باعث کاهش سطح کلسترول می شود.

به عنوان مثال، در یک مطالعه اخیر بر روی 194 فرد بزرگسال سالم، خوردن 1.5 اونس (43 گرم) بادام در روز به مدت هشت هفته باعث کاهش 5 درصدی کلسترول کل، 5 درصدی کاهش کلسترول LDL و 5 درصدی کاهش تری گلیسیرید در مقایسه با کاهش شد.

همچنین افرادی که گردو می خورند تقریباً 6 درصد کاهش آپولیپوپروتئین B داشتند که نشان دهنده تعداد ذرات LDL در خون شما است وقتی آپولیپوپروتئین-B بالا باشد، یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است.

در هر خواربار فروشی می توانید گردو پیدا کنید. گردوی خام را در راهرو پخت، گردوی بو داده در راهرو آجیل و روغن گردوی فشرده سرد را در قسمت روغن های مخصوص بررسی کنید.

درک نحوه تبدیل اندازه های سرو مورد استفاده در مطالعات مفید است، بنابراین می دانید اندازه وعده های شما چگونه مقایسه می شود.

این پروفایل غنی از مواد مغذی به بسیاری از فواید سلامتی مرتبط با گردو کمک می کند، مانند کاهش التهاب و بهبود عوامل خطر بیماری قلبی.

دانشمندان هنوز در حال کشف راه های زیادی هستند که فیبر و ترکیبات گیاهی گردو، از جمله پلی فنول ها، ممکن است با میکروبیوتای روده شما تعامل داشته و به سلامت شما کمک کند.

این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده بیشتر درباره گردو بشنوید زیرا مطالعات بیشتری در مورد اثرات مفید آن برای سلامتی تحقیق می‌کنند.

با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که امروزه آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.