از پیاز سفید جیرفت در ایتالیا برای رشد سریع گیاهان استفاده می شود

چند نمونه از پیازهای متوسط عبارتند از پیازهای سفید سوپراستار، پیازهای اسپانیایی زرد شیرین یوتا و پیازهای قرمز شیرین. آنها در پاییز کاشته می شوند و در اواخر بهار / اوایل تابستان برداشت می شوند.

پیاز سفید جیرفت روز طولانی برای شروع تشکیل پیاز به 14 ساعت یا بیشتر نور روز نیاز دارد و می تواند در شمالی ترین ایالت ها مانند اورگان و واشنگتن رشد کنند. محبوب ترین نوع پیاز روز بلند در شهرستان مالهور و جنوب غربی آیداهو “Vaquero” است.

پیاز پیاز در سه رنگ مختلف قرمز، زرد و سفید وجود دارد. برخی از انواع قرمز و زرد طعم بسیار ملایم و شیرینی دارند، در حالی که برخی دیگر به دلیل محتوای بالای تیول (یک ترکیب سولفیدریل) تندتر هستند.

پیاز

تندی و شیرینی در طبقه بندی رنگ پیاز متفاوت است و همیشه به درستی قضاوت نمی شود. به عنوان مثال، یک پیاز با محتوای قند بالا باید شیرین در نظر گرفته شود، اما اگر تندی آن زیاد باشد، ممکن است طعم شیرینی نداشته باشد.

اگر به دنبال پیاز با طعم خاصی هستید اما نمی دانید چه نوع پیازی را بخرید، آزمایشگاه ملی پیاز در گرجستان شیرینی و تندی پیاز را آزمایش می کند. سایر ویژگی های مهم تنوع شامل قابلیت ذخیره سازی و حساسیت به بیماری است.

قابلیت ذخیره سازی بیشتر فرصت های بیشتری برای فروش سودآور در اختیار تولیدکنندگان و بسته بندی کنندگان قرار می دهد و به پایداری اقتصادی کمک می کند. مقاومت گونه ها در برابر بیماری می تواند به کاهش استفاده از آفت کش ها کمک کند.

پرورش دهندگان اغلب وظیفه دارند از بین انواع مختلف هر نوع پیاز انتخاب کنند و انتخاب آگاهانه تنوع می تواند ارزش محصول را به حداکثر برساند.

به عنوان مثال، برخی از انواع پیاز تمایل به تولید پیازهای تک مرکزی بیشتری نسبت به سایر گونه ها دارند. اگر به طور قراردادی متعهد به تهیه درصد معینی از لامپ های تک مرکزی هستید، آگاهی از این گونه های پیاز بسیار سودمند است.

آزمایش‌های متنوعی که در ایستگاه‌های آزمایشی، مانند ایستگاه آزمایشی مالهور انجام می‌شود، اطلاعات عملکرد تنوع را ارائه می‌دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.